perjantai 31. toukokuuta 2013

Kotini on maalla

Oih! Mä sain tietokoneen takaisin kotiin. Oon ollut aika toimettomana muutamana iltana, kun oon aika surkeen hidas kännykällä kirjottamaan. Meillä on ollut oikein mukava lomaviikko Nipsun kanssa.
Vaikka lomalla oli kiva käydä Etelä-Suomen sykkeessä, on tänne Pohjanmaalle kiva palata takaisin. Pienessä yksiössä oli välillä tappavan tylsää, mutta onneksi ilmat sentään suosivat meitä ja olimme paljon leikkikentällä. Shoppailua ei jaksa kahta päivää enempää. 


Välillä olen haikaillut muuttoa kaupunkiin, sinne missä on elämää ja ihmisiä. Siellä missä tapahtuu jatkuvasti. Töitä varmasti saisin itsekin Uudeltamaalta, melkeimpä saisi vain valita tällä alalla. Mutta kun tosissaan miettii, on meillä täällä liian monta asiaa mistä pitäisi luopua.

 
  Meidän perhe ja ystävät asuvat täällä. Meillä riittää lapsenhoitajia yllättävänkin menon sattuessa. Täällä maalla on ihanan rauhallista. Voin hakea postit vaikka aamutakissa jos mieli tekee. Naapureita tervehditään. Onni on oma suuri piha ja talo. Piknikille ei ole pakko mennä omaa pihaa kauemmas. Koulut ja päiväkodit ovat lähellä. Osaan arvostaa tätä vielä enemmän oman lapsen saatuani.

Meillä on oma rauha, mutta tietoisuus siitä että kaupunkiin ei ole kuin parin kymmenen minuutin matka tuntuu kuitenkin hyvältä.
Maalla on paljon ihanaa elämää. Minun elämäni on maalla.

1 kommentti: